Generelle oplysninger

Circularism ApS
Virkelyst 30
DK-7400 Herning
hello@circularism.dk
+45 7070 1503
CVR-nr. 40176179


Betaling og priser

Du kan betale med Dankort, VISA, Mastercard, Maestro, Diners Club og American Express på circularism.dk

Vi tager ikke kortgebyrer. Bemærk, at der dog stadig kan opkræves gebyrer for brug af korttyper udstedt uden for EU. Firmakort og korttyper udstedt uden for EU, kan være tillagt gebyrer jf. gældende lovgivning.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  

Alle priser er inklusive moms. Vi tager forbehold for trykfejl, prisændringer, manglende levering og udsolgte varer.

B2B og Specialordre

Vi tager meget gerne imod ordrer fra virksomheder. Bestilling sker online og her kan der betales med betalingskort eller fakturabetaling.

Vigtig vedr. fakturabetaling
Vælges erhverv og “Fakturabetaling” sender vi en proformafaktura efter bestilling og der kan betales via bankoverførsel, dog betinget af at betaling sker inden levering. Proformafaktura indeholder bankoplysninger til brug for betalingen til erhvervskunder. Herpå står foruden bankoplysninger også ordrenummer og vareinformation.

Bemærk: Ved specialbestillinger og B2B ordrer betales der et depositum på 50% af varens værdi i forbindelse med bestillingen af varen. Som udgangspunkt kan ordren ikke annulleres – sker dette alligevel, vil depositum ikke blive refunderet.

Vigtig vedr. betaling via elektronisk faktura – EAN
Køber du ind på vegne af en offentlig institution eller virksomhed der har et gyldigt EAN-nummer til elektronisk fakturering, kan du anvende dette online og derved undgå at skulle bruge betalingskort.

Vælg ”erhverv og indtast gyldigt EAN-nummer.
Vi opretter herefter elektronisk faktura og fremsender indenfor 1-3 dage.
Når varerne er blevet leveret udstedes og sendes/mailes en endelig faktura.

Bemærk: Vores møbler produceres til private kunder. Benyttes møbler til erhvervsbrug, vil købet ikke være omfattet af den normale reklamationsret.

Fragt & Levering

Levering i Danmark er inkluderet i prisen. Dog gælder der særlige vilkår for levering til ikke-brofaste øer i Danmark.

Alle ordre leveres med ekstern fragt partner. Leveringen sker på hverdage mellem 8-16. Levering sker til gadeplan / kantsten eller med ind- og opbæring mod tillæg på 200 kr.

Følgende indgår for levering til kantsten/gadeplan
* Vi leverer til kantsten/gadeplan.
* Vi adviserer modtageren via telefon/sms/e-mail for booking af levering.
* Chaufføren ringer inden ankomst på leveringsdagen.

Følgende er IKKE inkluderet:
* Ind- og opbæring.

Er du ikke hjemme kan vi sætte ordren af i garage, carport eller lignende, venligst noter dette i kommentarfelt ved bestillingen. Det er muligt at spare leveringsomkostningerne ved selv at hente varerne på vores lager i Herning: Se afsnittet 'Afhentning' nedenfor.

 

LEVERINGSTID “PÅ LAGER”
Dine møbler er på lager, og du kan forvente, at de normalt bliver leveret indenfor 1-3 hverdage muligt. Circularism kontakter dig for at aftale specifikt leveringstidspunkt. 

 

LEVERINGSTID “3-4 UGER”
Dine møbler er ved at blive produceret.

Modtagers ansvar ved levering MED ind- og opbæring
* Det er modtagerens ansvar, at varen kan leveres i original indpakning, Det vil sige, at varen kan passere trappeopgange, døråbninger, entré og lignende. Pakkemål kan ses under det købte produkts information.
* Såfremt udpakning af varen accepteres for at lette opbæring, er dette på eget ansvar.
* Modtager skal være til at træffe på det oplyste telefonnummer.
* Modtager skal i god tid informere omkring alt, hvad der kan påvirke leveringen, eksempelvis svært fremkommelig vej, portkode mv.
* Afbestilling af levering skal ske senest kl. 10.00 dagen inden levering. Hvis der afbestilles senere vil der blive opkrævet fuldt leveringsgebyr.
* Hvis vi ikke kan levere varen af pladsmæssige årsager, tilbageholder vi leveringsgebyr, ligesom der også opkræves leveringsgebyr for en eventuel ny levering.
* Er modtager ikke hjemme til at modtage levering, kan der arrangeres en genlevering mod betaling af nyt leveringsgebyr.
* Tjek for transportskader inden kvittering for levering. Skader noteres på kvittering/følgeseddel.
* Hvis der ved leveringen sker skade på dit indbo eller din bolig, skal du notere det på fragtbrevet/følgesedlen, inden chaufførerne forlader adressen.

 

Bemærk:
* Chaufførerne må af sikkerhedsmæssige hensyn, ikke tage deres sko af under levering af varer. Eventuel afdækning af gulv er kundens eget ansvar og skal være sket, inden chaufførerne ankommer på adressen.
* Circularism kan ikke stilles til ansvar for evt. rengøring af gulvbelægning/tæpper ved mangelfuld eller manglende afdækning.

Vores møbler er forsvarligt indpakket. Skulle emballagen være beskadiget ved levering eller bærer synlige tegn på defekt, skal der på fragtbrevet kvitteres for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Konstateres transportskaden først senere, skal der reklameres senest 5 dage efter modtagelse.

Vi gør samtidig opmærksom på, at såfremt der ikke er nogen til at modtage ordren på aftalte dag, og der ikke er givet besked til Circularism kl 10.00 dagen før aftalt levering, vil der blive opkrævet et forgæves leverings gebyr på kr. 499,-
Ønsker du at melde afbud til aftalte levering, skal dette ske senest dagen før inden kl. 10.00 – sker dette efter, vil en ny aftale for levering, koste et nyt leveringsgebyr.

 

Afhentning
Der er mulighed for at spare leveringsomkostningerne ved selv at hente møblerne på vores lager i Herning. Vores lager har åbent hverdage mellem kl. 9-15

Du finder vores lager på adressen: Virkelyst 30, DK-7400 Herning.

Du skal venligst  printe eller medbringe din ordrerbekræftelse i digital format på f.eks. din smartphone eller tablet.


Force majure

Vi bestræber os på altid at holde de aftalte leveringstider. Skulle vi være nødsaget til at aflyse en tur grundet Ekstraordinære Omstændigheder, som ikke kunne have været undgået, selv hvis alle rimelige foranstaltninger var blevet truffet, vil du ikke være berettiget til kompensation. 

I tilfælde af aflysning af levering pga. Ekstraordinære Omstændigheder, vil vi give besked hurtigst muligt, samt ombooke din leveringsaftale.

Med 'Ekstraordinære Omstændigheder' mener vi: Situationer, hvor en begivenhed selv ikke med alle rimelige foranstaltninger kunne have været undgået. Særligt i tilfælde af meteorlogiske forhold, der er uforenelige med den pågældende leveringsrute og sikkerhedsrisici eller strejker der påvirker transporten.


Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til hello@circularism.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Varerne kan ikke retuneres med normal post. Kontakt os på contact@Circularism.dk, så hjælper vi med at finde et godt tilbud på fragt.
 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
 
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

 
Varens stand, når du sender den retur

For at du kan gøre brug af returretten skal varen være intakt og i samme stand, som da du modtog den.

Returnering skal ske i original indpakning/emballage, da det ellers kan medføre en værdiforringelse af varen. Det er ikke muligt at returnere et produkt uden original emballage eller med beskadiget emballage. 

Du er velkommen til selv at aflevere varen på vores lager i Herning. Du bedes udfylde standardfortrydelsesformularen og medbringe faktura. Husk at aftale afleveringstidspunkt med Circularism inden returnering, både hvis du selv afleverer produkterne tilbage, eller du får en vognmand til det.

Når du returnerer varen, skal den være i samme stand, som da du modtog den. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Fortrydelsesret ved erhvervskøb kontakt Circularism

 

5års Garanti

Circularism fremstiller produkter af høj kvalitet og holdbarhed. Derfor giver vi 5 års garanti på alle produkter.

Garantien omfatter eventuelle funktions-, materiale- og fabrikationsfejl på de produkter, du køber hos Circularism til privat brug.

Garantien omfatter ikke:
* Almindelig slitage. Afhængig af møblets model og konstruktion vil rynker i betrækket være en naturlig følge af brugen af dit møbel.
* Falmning - Selv det meste farveægte stof vil falme hvis det dagligt får sollys. Hvis dine møbler placeres i helt eller delvis sollys, anbefaler vi at du vælger stof med stor lysægthed.
* Sætning i polstringsmaterialer, f.eks. skum, fjer og fjedre.
* Forhold der skyldes manglende eller forkert vedligeholdelse.
* Montering og opstilling der ikke harmonerer med det anviste
* Afsmitning fra andre genstande og tøj, samt pletter fra fødevarer, væsker og lignende.
* Velour ser ud til at skifte farve når lyset kommer fra forskellige retninger. Det samme kan ske hvis luven trykkes ned, men velour har en naturlig genrejsningsevne, så det vil rette sig efter tid. Dette er ikke en fejl, men naturligt for stoffet.
* Alle tekstiler afgiver fnuller på overfladen også kaldet pilling. Det er ikke en fejl, men en naturlig egenskab ved materialet. Det meste af det fnuller du eventuelt kan ses, er fibre fra plaider og tøj eller overskudsfibre fra selve overfladen på møblet. Oplever du fnuller/pilling på møblet, anbefaler vi at du forsigtigt benytter en elektrisk fnugfjerner, som er en lille maskine netop til dette formål.

Garantien omfatter ligeledes produkter købt via vores outlet, dog ikke for eventuelle mangler, skader eller slitage, som produkterne er solgt med.

 

Reklamationsret

Oplever du mod forventning en fejl på dit møbel, bedes du sende en mail til hello@circularism.dk

I denne mail beder vi dig oplyse følgende, så vi kan behandle din henvendelse bedst muligt (vi tilstræber at behandle din reklamation indenfor 3 hverdage):
* Dit ordrenummer
* Møblets serienummer, som du kan finde på undersiden.
* Vedhæfte 3-5 billeder: Nærbilleder af fejlen samt overbliksbilleder.
* Beskrivelse af problemet samt hvornår det er opstået.

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:
Circularism ApS
Virkelyst 30
DK-7400 Herning
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Vores møbler er altid forsvarligt indpakket. Skulle emballagen være beskadiget ved levering eller bærer synlige tegn på defekt, skal der på fragtbrevet kvitteres for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Konstateres transportskaden først senere, skal der reklameres senest 5 dage efter modtagelse.

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Har du spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte os på hello@circularism.dk

Der gælder særlige regler for reklamationsret vedr. B2B-aftaler. Kontakt os for nærmere information hello@circularism.dk


Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Der videregives ikke oplysninger til tredjepart. Kundens fornavn, efternavn og email-adresse bliver dog brugt i sammenhæng med bedømmelser hos TrustPilot.dk.
 
Personoplysningerne registreres hos Circularism ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige på www.circularism.dk er Circularism ApS CVR.40176179.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: hello@circularism.dk 

Hos Circularism overholder vi den nye persondataforordning (GDPR), som trådte i kraft 25. maj 2018. Det omfatter indhentning og opbevaring af almindelige personlige oplysninger (navn, email og tlfnummer).


Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte hello@circularism.dk eller Circularism ApS, Virkelyst 30, DK-7400 Herning. 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
DK-8800 Viborg
kfst@kfst.dk
+45 4171 5050 (Hverdage 9-12)
www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 04.04.2019

 

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Hent fortydelsesformular (ret til og gem som PDF)